Pamír na kole
  • Pamír na kole
  • Pamír na kole
  • Pamír na kole
  • Pamír na kole
  • Pamír na kole
  • Pamír na kole
  • Pamír na kole
  • Pamír na kole
  • Pamír na kole
  • Pamír na kole
  • Pamír na kole
  • Pamír na kole
  • Pamír na kole
  • Pamír na kole
  • Pamír na kole

Pamír na kole

42 900,00 Kč
Cyklistický přejezd Pamíru patří kvůli odlehlosti regionu, obtížné logistice a náročnému terénu i klimatu mezi unikátní cyklistické výpravy. S doprovodným džípem, kuchařem a po trase, kterou jsme pro vás připravili, si však můžete tento excelentní zážitek dopřát i vy.Putování zahájíme v Oši  – jednom z nejrušnějších a nejstarších měst celé Střední Asie ležícím na Hedvábné stezce. Odtud budeme postupně stoupat až do Sary-taš – poslední osady před kyrgyzsko-tádžickou hranicí. Pohled na jednolitý hřeben Pamíru s dominantním Pikem Lenina (7134 m) v nás vzbudí respekt a očekávání toho, co se skrývá za zdánlivě nepropustnou horskou hradbou.Přes nejnepřívětivější bezcelní zónu světa přejedeme kyrgyzsko-tádžickou hranici, překonáme dvě čtyřtisícová sedla a spustíme se k jezeru Karakul. Zde odbočíme z Pamírského traktu a srdcem největšího středoasijského národního parku NP Pamír  překonáme údolím Bartangu pamírský hřeben. NP Pamír je opravdu pozoruhodné místo – zahrnuje 40 šestitisícových vrcholů, několik ledovců a jezer. Díky jeho odlehlosti a řídkému osídlení disponuje vzácnou biodiverzitou – nalezneme zde 100 druhů endemických rostlin a 160 různých druhů ptáků. Z kola budeme pozorovat stopy vzácných kopytníků, při troše štěstí nám cestu zkříží ovce Marko Polo a za šera budeme pátrat v krajině, zda neuvidíme lesknoucí se oči sněžného leoparda.Údolí Bartangu opustíme v městečku Rušon. Ačkoliv ospalá, několik stovek obyvatel čítající osada není žádným velkým centrem, na nás bude po týdnu stráveném v divočině Bartangu působit až příliš živě. Z Rušonu poputujeme následující dva dny po proudu hraniční řeky Pjandž. Na druhém břehu tohoto divokého a přehradami nespoutaného toku zahlédneme izolované, téměř středověké afgánské vesnice. Někde se řeka natolik zúží a zařízne hluboko do kaňonu, že můžeme rozeznat muže na oslících a ženy okopávající políčka. Připomíná to pohled do minulosti. I na našem břehu však budeme mít místy husí kůži, neboť silnice je v některých úsecích široká sotva tři metry. Když konečně dorazíme do poslední osady na naší cestě – Kalaikumu, pocítíme opojení z našeho výjimečného zážitku. Odtud se džípy dopravíme do Dušanbe, nakoupíme poslední dárky a letecky se vrátíme domů.Letenky:Pro tento zájezd využíváme leteckou společnost Turkish Airlines. Kolo můžeme zabalit do kartonové krabice, kterou budeme mít k dispozici i pro zpáteční cestu (je nutné ji "zplacatět").Vnitrostátní přelet Biškek–Oš létáme se společností Pegasus Airlines nebo Manas Airlines. Přeprava kola na tomto letu je rovněž zahrnuta v ceně zájezdu.Noclehy a stravování:V oblastech, ve kterých se budeme pohybovat, turistická infrastruktura velmi pokulhává. Je potřeba se na to dopředu, zejména psychicky, připravit. Ubytováni budeme buď ve vlastních stanech (v případě příznivého počasí) nebo v tzv. homestay (tedy u místních obyvatel doma). A to zkrátka proto, že jiné možnosti neexistují. Vždy se budeme snažit přihlížet zejména k aktuálnímu počasí a kapacitním možnostem. Místní obyvatelé jsou velmi přívětiví a v každé vesničce se najde rodina, která nás bude chtít ubytovat. Někdy je však lepší, zejména z hygienických důvodů (možnosti umytí), spát až za vesnicí ve stanech na volném tábořišti poblíž řeky nebo potoka. V ideálním případě počítáme se 7 noclehy pod stanem, zbytek v rodinách.V ceně je zahrnuta polopenze, buď připravovaná místním kuchařem při kempování v horách, nebo se jedná o jídlo připravované přímo v rodinných ubytovnách. Budeme se pohybovat ve velmi chudých oblastech, a proto je potřeba počítat s nižším výběrem, zejména čerstvých potravin  - chybí mléčné výrobky, uzeniny, čerstvá zelenina a ovoce. Náročnost:Celkem na kole ujedeme přibližně 800 km a nastoupáme cca 10 000 m; z hlediska povrchu se jedná především o terén, místy velmi těžký (kamenité cesty, brody, prudké sjezdy i výjezdy); celkově vyšší náročnost je také dána velmi omezenou možností popovážení nebo zkracování denních etap, nadmořskou výškou mezi 3000-4000 m a velmi proměnlivým počasím.Doporučené kolo:Na tento zájezd doporučujeme jednoznačně pouze horské kolo a dobře využijete i celoodpružené.Klima:V horách lze očekávat proměnlivé počasí s možností slunce, deště, silného větru, ve vysokých polohách především v první části zájezdu i sněžení. Vzhledem k táboření ve výškách kolem 4000 m očekávejte velmi chladné noci (+0 až –10 °C). V druhé části zájezdu po překonání hlavního Pamírského hřebenu teploty výrazně stoupnou a poslední dva dny cyklistiky mohou přes den dosahovat až ke 35°C.Průvodce:Temis AmiridisMinimální počet účastníků:9Poznámka:Zájezd vznikal v červnu 2015, kdy Katka a Jarda Lhotovi společně s Pavlem Janečkem a Tomášem Slívou podnikli průzkumnou výpravu z Dušanbe až do Oše. Pro přátele a přátele přátel psali blog, který si můžete přečíst zde.Naše doporučení:Připravili jsme pro vás krátký instruktážní film, jak nejlépe zabalit kolo do letadla. Prohlédnout si ho můžete zde.
Termíny zájezdů
  Termín Počet dní Aktuální cena  
-
13.08.20 - 29.08.20 16 42 900,00 Kč
 Odjezd - Příjezdčtvrtek-sobota
Počet

Program:

1.–2. den

Letecky Praha-Biškek–Oš (Kyrgyzstán): odpolední přílet, sestavení kol a odpočinek po cestě; fakultativně prohlídka Oše–3000 let starého obchodního sídla, ležícího v jihovýchodním cípu Ferganské kotliny na Hedvábné stezce: největší středoasijský bazar Jayma, důležité poutní místo muslimů hora Šalomounův Trůn , na níž údajně spočinul sám prorok Muhammad a jehož povzdech nad krásou okolní krajiny („Oššš...") dal městu název.

3.–5. den

Na kole po legendárním Pamírském traktu postaveném sovětskými inženýry ve 30. letech minulého století;  z úrodné nížiny řeky Taldyk (960 m) pozvolným stoupáním přes sedlo Čyrčik (2408 m) do městečka Gulča (1570 m) (85 km/ ↑ 1500 m/ asfalt); dále divukrásnou Alajskou dolinou prořezávající červené pískovcové kaňony pokračujeme v aklimatizaci, nocleh ve výšce 2500 m (66 km/ ↑ 1000 m/ asfalt); přes sedla Taldyk (3590 m) a 40 let Kyrgyzstánu (3545 m) se přehoupneme do osady Sary-taš (40 km/ ↑ 1230 m/ asfalt).

6. den

Volný aklimatizační den v oblasti Sary-taš (3173 m) – poslední výspa civilizace na cestě do Číny (čínská hranice je pouhých 70 km na východ) nebo do Tádžikistánu; výhled na panorama Pamíru s dominantním Pikem Lenina (7134 m); cyklistický výlet po okolí nebo fakultativně autem do horolezecké základny na úpatí druhé nejvyšší hory Pamíru a odtud pěší výlet.

7.–8. den

Vzhůru na jih po nejvýše položené kyrgyzské silnici přes neprostupnou hradbu Pamíru; zpočátku silnice stoupá volně, po pár kilometrech se asfalt mění v rozbitý beton a za kyrgyzskou celnicí v červený prach; nejvyšší bod na trase sedlo Kyzyl-Art (4280 m); překročení jednoho z nejvýše položených hraničních přechodů světa; přejezd do Tádžikistánu a do autonomní oblasti Horský Badachšán; nocleh ve výšce 4000 m (57 km/ ↑ 1150 m/ šotolina, hlína, asfalt); přes sedlo Jobulak (4264 m) se spustíme k jezeru Karakul (3944 m) - nejvýše položenému meteoritickému jezeru na světě (44 km/ ↑ 350 m/ rozbitý asfalt, šotolina s roletou).

9.–11. den

První část cyklistiky v NP Pamír : unikátní „černé" jezero Karakul vzniklé dopadem meteoritu před miliony let; opuštíme Pamírský trakt a vjíždíme do srdce národního parku pastviny se stády jaků a polodivokých koní (69 km/ ↑ 400 m/ asfalt, hlína, terén); proti proudu řeky Kokuibel po polopouštních náhorních pláních Pamíru; sedlo Kok Jar (3 808 m) a prudký sjezd do izolovaného údolí Bartangu (54 km/ ↑ 450 m/ těžký terén, kameny, brody); po proudu řeky Bartang do pohádkové vesničky Savnob usazené na hraně kaňonu burácející řeky pod Fedčenkovým ledovcem a zaledněným Štítem nezávislosti (6940 m) (45 km/ ↑ 530 m/ těžký terén, kameny, brody).

12.–13. den

Druhá část v NP Pamír : pokračujeme podél řeky Bartang; projiždíme unikátní horské vesničky Barchadif, Bartang, Basid a Bardara, jejichž milí, etnicky rozmanití obyvatelé hovoří téměř zaniklou formou pamírštiny a vyznávají místní specifickou formu islámu–šíitský směr ismáilíja (50 km/ ↑ 550 m/ těžký terén, kameny, brody); údolí se pomalu rozevírá a mezi stále častějšími políčky dojíždíme do živé osady Rušon, v níž se opětovně napojíme na Pamírský trakt (89 km/ ↑ 700 m/ terén).

14.–15. den

Závěrečné dva dny náročné cyklistiky po Pamírském traktu, jež je v těchto místech stále nezpevněný; cesta vede po proudu hraniční řeky Pjandž hlubokým kaňonem; výhledy přes řeku na izolované vesničky sousedních afgánských Paštunů; nocleh na soutoku řek Vanč a Pjandž (87 km/ ↑ 850 m/ šotolina, prašná cesta); přibývá osad, živých městeček a tržišť s lákavě vonícím šašlikem a v prachu kaňonu řeky Pjandž ukrajujeme poslední cyklistické kilometry; dojezd do Kalaikumu, zabalení kol, závěrečná večeře v horách (88 km/ ↑ 1100 m/ šotolina, prašná cesta).

16.–17. den

Celodenní přejezd do hlavního města Tádžikistánu Dušanbe a brzký ranní let do Prahy.

Ubytování:

hotely, penziony, chaty, stan

Není v ceně:

Tádžické vízum včetně povolení do oblasti Horský Badachšán – 1900 Kč

Strava:

Polopenze - polopenze

Doprava:

Letecky

Odjezdová místa:

Praha

Více informací dostanete na tel. čísle +420478579092 nebo na e-mailu: info@ca-aktivni-dovolena.cz

Měli byste vědět, že:
1. Cena, kterou dostanete od nás, bude úplně stejná jako dostanete v cestovce, včetně všech slev.
2. Objednáním zde podpoříte náš web a naši práci, kterou pro Vás děláme.

adv-10458-21218001

Parametry

Délka
dva týdny
Kontinent
ASIE
Měsíc
2020-srpen
2020-září
Země
Kyrgyzstán
Tádžikistán
Aktivita
Chodit...po městě a tržištích
Chodit...po památkách
Jezdit ....na kole po horách
Vidět a poznávat...jezera a vodopády
Vidět a poznávat...města
Vidět a poznávat...památky