Ladákh na kole
  • Ladákh na kole
  • Ladákh na kole
  • Ladákh na kole
  • Ladákh na kole
  • Ladákh na kole
  • Ladákh na kole
  • Ladákh na kole
  • Ladákh na kole
  • Ladákh na kole
  • Ladákh na kole
  • Ladákh na kole
  • Ladákh na kole
  • Ladákh na kole
  • Ladákh na kole

Ladákh na kole

54 900,00 Kč
Mezi hřebeny Himálaje a Karákoramu leží těžko přístupný Ladákh – země hor a lámaistických klášterů s neopakovatelnou atmosférou nepřerušené tradice tibetského buddhismu. Severoindickému Ladákhu se někdy přezdívá "Malý Tibet“ a byl oblastí dlouho nepřístupnou. Místní obyvatelé viděli dříve přistávat letadlo než přijet auto. Hlavní město Léh, jehož královský palác představuje předlohu k daleko známějšímu paláci Potála v tibetské Lhase, se stane východiskem k prozkoumání západní i východní části Ladákhu.Program jsme připravili tak, abychom měli dostatek času aklimatizovat se na vyšší nadmořskou výšku a seznámit se s unikátní místní přírodou, kulturou i architekturou. Kompletní servis nám během programu zajistí místní osvědčená partnerská agentura včetně kuchaře, který nám při stanování v horách bude vařit plnou penzi.Letenky:Pro tento zájezd využíváme leteckou společnost Turkish Airlines. Přeprava kola letadlem je zahrnuta v ceně letenky. Kolo můžeme zabalit do kartonové krabice, kterou budeme mít k dispozici i pro zpáteční cestu (je nutné ji "zplacatět").Vnitrostátní přelet Dillí-Léh-Dillí létáme se společností Go Air. Přeprava kola na tomto letu je rovněž zahrnuta v ceně zájezdu, ale do max. hmotnosti všech zavazadel 30 kg. Nadváha nad tento limit je zpoplatněna tarifem cca 100 Kč/1 kg. V případě letu s jinou společností je třeba respektovat její tarify. Víza:Od února 2016 mohou občané ČR nově za určitých podmínek obdržet indické elektronické turistické vízum (dále jen eTV). eTV si musí každý vyřídit sám prostřednictvím webových stránek a úhradu za něj provést přes internet platební kartou. V dostatečném předstihu vám zašleme instrukce a poradíme vám jak si o toto vízum zažádat.Noclehy a stravování:Hotely jsou poněkud skromnější, spíše domáckého charakteru.  Časté jsou výpadky elektrického proudu.V horách budeme mít k dispozici místní stany a to včetně matrací. Pro zvýšení komfortu doporučujeme navíc vlastní karimatku a samozřejmě teplý spacák.Při kempování budeme mít plnou penzi.Náročnost:Zájezd je ohodnocen nejvyšším stupněm obtížnosti z důvodu cyklistiky ve vysoké nadmořské výšce (nad 4000 m). V první půlce programu jsou etapy kratší, abychom se dostatečně aklimatizovali na přejezd dvou sedel nad 5000 m v druhé části zájezdu. Po celou dobu budeme mít k dispozici doprovodné auto s dostatečnou kapacitou pro případné popovezení.Většina plánovaných etap vede po úzkých asfaltkách, cca 30% pojedeme po horských šotolinových cestách. Celkem ujedeme na kole během 10-ti dní cca 460 km a nastoupáme asi 11 tis. výškových metrů.Doporučené kolo:Pro tento zájezd doporučujeme jednoznačně horské kolo.Průvodce:Termín 21-292-902 Katka LhotováTermín 21-292-903 Prokop JouzaMinimální počet účastníků:10
Počet
Na skladě není dostatek produktů

Program:

1.–2. den

Letecky Praha-Dillí-Léh (3500 m); ubytování a odpolední aklimatizační procházka hlavním městem tzv. Malého Tibetu, někdejší významné křižovatky na hedvábné stezce.

3. den

Přejezd busem do Bod Kharbu (3470 m); cestou návštěva dvou významných klášterů: v údolí Indu ležícího Čos-khor v Alčí  s freskami a dřevořezbami z 11. století a půvabného buddhistického klášteru v Lamajuru položeného v bočním údolí ve výšce 3500 m; v podvečer dojezd do kempu u Bod Kharbu a sestavení kol.

4. den

První etapa přes vesnici Chiktan (3230 m) se smíšeným muslimsko-buddhistickým obyvatelstvem po proudu řeky Kanji až k jejímu ústí do Indu ve vesničce Sanjak, kde vstupujeme do zajímavé oblasti Dah-Hanu, jež je v Ladákhu kulturně a etnicky výjimečná díky etniku Drok-Pa vyznávajícímu velmi starou formu buddhismu ovlivněnou animistickými kulty; nocleh ve vesnici Dah ve výšce 2800 m (45 km/940 m/rozbitý asfalt).

5.–6. den

Na kole do Takmachiku (2950 m) - jedné z nejkrásnějších vesnic v údolí Indu, cestou prohlídka neolitických skalních rytin (53 km/1020 m/asfalt); kempování na dvě noci v meruňkovém sadu; další den aklimatizační vyjížďka do bočního údolí dle chuti až do 4000 m, po cestě prohlídka krásně položené vesnice Gongma s klášterem (3315 m).

7. den

Opouštíme údolí Indu a jedeme pitoreskní silnicí, která propojuje vysokohorské vesnice v nadmořských výškách kolem 3500 m s monumentálními výhledy; skvělá cyklistika se zde snoubí s etnografickými zážitky; dvojice sedel Lago La (3830 m) a Mebtak La (3830 m), nocleh v Hemis Shukpachanu ve výšce 3740 m (45 km/1340 m/střídavě štěrk a asfalt).  

8. den

Pokračujeme vysokohorskou krajinou; cestou návštěva významného kláštera v Likiru (3740 m) se sochou sedícího Buddhy; nocleh v zelené oáze vesničky Ney (44 km/900 m).

9. den

Ráno si prohlédneme významný klášter Basgo (3290 m) z 15. století; vyhlídkovou silnicí v údolí Indu se vracíme zpět do Léhu; fotogenická vyhlídka na soutok řek Indu a Zanskaru; poutní místo Pathar Sahib (49 km/1100 m/asfalt).

10. den

Volný odpočinkový den v Léhu (3500 m) – prohlídka a toulky starým městem, mohutný palác "malá Potála", moderní stúpa Šántí na vyhlídkovém kopci nad městem, palác Stok i sídlo bývalé královské rodiny Spituk.

11. den

Královská etapa: 38-kilometrové stoupání s relativně mírným průměrným sklonem 5% do nejvyššího silničního sedla na světě Khardung La (5359 m); výhledy na sedmitisícové hřebeny pohoří Karákorám; téměř stejně dlouhý sjezd polopouštní krajinou až do vesnice Khardung (3970 m) (70km/1915 m/převážně asfalt).

12. den

Dokončení sjezdu ze sedla Khardung La (25 km/100 m), cestou majestátní výhledy na ledovcové údolí řeky Shyok; zatáboření v raftové základně Khalsar na břehu řeky (3160 m); odpoledne výlet busem údolím řeky Shyok přes vesničku Diskit až do Hundaru, kde můžeme pozorovat polodivoké velbloudy dvouhrbé v písečných dunách, zájemci mohou částečně na kole.

13.–14. den

Závěrečné dva dny cyklistiky na náhorních pláních Karákorámu; z údolí Shyoku stoupáme k poslednímu tábořišti ve výšce 4100 m a pak se vracíme do údolí Indu přes druhé pětitisícové sedlo Wari La (5280 m); nekonečný sjezd na kole na dno údolí (3700 m) a posledních 45 km busem do Léhu; zabalení kol a závěrečný večírek (95 km/2680 m/2 dny/převážně asfalt).

15.–16. den

Letecky do Dillí; podle letového řádu fakultativně prohlídka největších zajímavostí, případně ubytování v hotelu; v noci nebo brzo ráno odlet do Prahy.

Ubytování:

hotely, penziony, chaty, stan

Není v ceně:

vstupné do památkových objektů

indické elektronické turistické vízum – asi 82 USD (platí si každý účastník sám před odletem

ostatní individuální doprava

viz Víza)

Strava:

Plná penze - plná penze

Doprava:

Letecky

Odjezdová místa:

Praha

Více informací
na e-mailu:
info@ca-aktivni-dovolena.cz

DUMMY

Parametry

Délka
dva týdny
Kontinent
ASIE
Měsíc
2019-září
Země
Indie
Pořadatel
Adventura s.r.o.
Aktivita
Chodit...po městě a tržištích
Chodit...po památkách
Jezdit ....na kole po horách
Jezdit ....na kole putovat a poznávat
Vidět a poznávat...města
Vidět a poznávat...památky
Vidět a poznávat...zvěř ve volné přírodě